1
וכיון שהוא אסור בשאלת שלום כו' ס"א דכיון שהוא כו' ר"ל במה ששחה ראשו הראה שפטרם ורוצה שילכו לדרכם וכאילו אמר לכו לשלום אלא שאסור לומר להן לשון שלום לכך לא אמר להדיא אבל גירסא שלפנינו שהיא וכיון נראה שהיא עיקר דנענע בראשו אינו נראה כנתינת שלום כ"א שחייה ודו"ק ובדברי רבינו ירוחם משמע דגירסתו דכיון הוא עיקר דז"ל אבל כיון שנענע בראשו שוב אין מנחמין רשאין לישב אצלו פי' הוא אסור בשאלת שלום וכשרוצה לפוטרן מנענע בראש ושוחה כתלמיד השוחה לרבו ליתן לו שלום וזו פטירתו עכ"ל וק"ל: