כנגד ז' הבלים דכתיב הבל הבלים כו' כן הוא לישנא דגמרא פ' המוכר פירות (בבא בתרא דף ק' ע"ב) אין פוחתין מז' מעמדות ומושבות למת כנגד הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים כו' עכ"ל ור"ל ב' הבלים הרי ד' וג"פ הבל הרי ז' הבלים ופירשב"ם שצריך כל אדם לתת אל לבו שישוב בתשובה כי חיי האדם הבל ועומדין והולכין וחוזרין ויושבין מעט כך עושין ז' פעמים כדי לתת אל לבם שחיי האדם הבל וראיתי כתב מפני שהשדים מתלווים עם החוזרים מב"ה לכך תקנו מעמדות ומושבות כי בתוך כך יסתלקו השדים מעליהם ול"נ דא"כ יהיו עושין כן בכל מקום ולקמן אמרינן דבמנהג תליא מילתא ועוד מאי כנגד הבל הבלים דקאמר עכ"ל וז"ל הנ"י שם ד' ר"ד ע"א אמר המחבר הנכון שהוא כנגד ז' דברים שהעולם נפסקים בהם כדכתיב זרע וקציר וקור וחום קיץ וחורף יום ולילה לא ישבותו ויום ולילה הוא אחד כדכתיב ויהי ערב ויהי בקר יום אחד לומר שהחי יתן אל לבו שהעולם וכל עניניו הבל ואשריו מי שעמלו בתורה ובמעשיה טובים עע"ל: