או שדרה וגולגולת פירוש זהו רוב אבל צריך ראשו ג"כ ורבי יהודה דאמר השדרה והגלגולת הם רובו לפרושי מילתא דת"ק קאתי ב"י וכן משמע לעיל ס"ס שנ"ג ולקמן באמצע סימן שע"ה דמייתי דברי רבי יהודא דקאמר שדרה וגולגולת הם רובו אבל קשה דבריש סימן שע"ד כתב וז"ל ואם מצא שדרה וגולגולת או ראשו ורובו כו' משמע דבשדרה וגולגולת לחוד סגי דהא קאמר שדרה וגולגולת ברישא ולא הזכיר ראשו תחילה וע"ק דלכאורה גולגולת היינו ראשו וצ"ל אף על גב דבכלל הראש הוא גולגולת בכלל הגולגולת אינו הראש דגולגולת אינו אלא עצם שהמוח מונח בתוכו ובסימן שע"ד י"ל דל"ד קאמר אלא דפתח במאי דמסיים לפני זה תיכף דכתב ז"ל ואינו נקרא מת מצוה אלא אם כן מצא ראשו ורובו או שדרה וגולגולת וע"ז מסיק וכתב ואם מצא שדרה וגולגולת כו' ויתפרש סיפא כמו רישא ע"ד שפירש הב"י ונדחק הב"י לפרש דעת רבינו כן דאל"כ קשה דהא רבי יהודה לא קאמר אלא שדרה וגולגולת הם רובו ולא קאמר דא"צ ראשו משמע דלא אתא לאפלוגי את"ק ומיהו דלא הו"ל לרבינו לסתום דבריו אלא לפרש דבעינן נמי ראשו עם שדרה וגולגולת ועוד קשה למה הביא בס"ס שנ"ג ובאמצע סימן שע"ה הברייתא כצורתה דברי ת"ק ור"י ככתבה וכלשונה דמשמע דיש פלוגתא ביניהן והו"ל לפרש דבריהן לכן נראה דר"י ודאי לא בעי ראש עם שדרה וגולגולת וכמ"ש בפרישה והשתא א"ש דבס"ס שנ"ג שהוא מקום ראשון מדין זה הביא דבריהן בפירוש ולרמז דקי"ל כתרוייהו וכן בסימן שע"ה דהוא תחילת דין אבילות ובסימן שס"ד ושע"ד כתב ונקט בקיצור כוונת דבריהן וק"ל: