1
עיסת נכרי פטורה אפי' לשה לו ישראל ומקומות שהולכין הנשים וקונין בצק מאופה נכרי ולוקחין ממנה חלה נראה דאיסור גמור הוא אם לא שנותנין היהודים לנכרי מעות קודם שהתחילה לגלגל העיסה נמצא שמגלגל הנכרי אח"כ בשביל שותפות הישראל דמהני שותפות בשיעור חלה כדבסמוך ואפי' ע"ז יש לפקפק דמעות אינה קונה במטלטלים בלא משיכה א"ל שנאמר שיש לסמוך ע"ז הואיל שמדאורייתא מעות קונות עי"ל במקום שדרך הנשים ליקח כל ערב שבת מהנכרי אפשר אפי' בלא נתינת מעות קודם הגלגול מותר כיון הנכרי יודע מנהג ישראל ואדעתא דהכי לש תחילה ודינו כאילו נתנו לישראל במתנה קודם שגלגלה כמ"ש בסמוך: