1
(וע"י כן נתחייבה כולה בחלה עכ"ל וז"ל רש"ל באשר"י שלו הל' משמע שהיה מורה לברך עליה משום חלה דאל"כ למה מצווה לאפות מעט בלא אפייה יקח חלה בלא ברכה או יעשה בלא חלה אם ס"ל דלא כר"ת וא"כ תימא והלא הוא גופיה כתב דלא נתחייב בחלה אלא דחיישינן שמא ימלך כו' וא"כ בע"כ לא מברכין וצ"ל דכוונת מהר"ם לא היה אלא כדי שיפריש חלה וס"ל דאסור להפריש חלה בכדי דעובר בל תשחית לדידן שכולה נשרפת מש"ה היה מצווה בו כדי למצוא שיתחייב בחלה ומה שלא היה מצווה לעשות בלא חלה אפשר משום כבודו של ר"ת שפסק שחייב בחלה עכ"ל עכ"ה):