1
וכתב ה"ר יונה שאם הוא מום מובהק נאמן כו' עיין בבית יוסף שכתב דס"ל כהרמב"ם דא"צ להזכיר שם חכם פלוני וגם א"צ לומר ישראל פלוני נתנו לי ויהיב טעמא כיון דמדאורייתא מותר אע"ג דהטיל בו הכהן מום אלא שחכמים גזרו לכך בעבידא לגלויי כל דהו הקילו ומ"ש רבי' יונה מום מובהק בזמן הזה מיירי דאין הבכור נשחט אא"כ היה בו מום מובהק עכ"ל ודבר תימה הוא זה כיון שרבינו סובר שצריך לומר פלוני א"כ הו"ל למימר וה"ר יונה כתב כו' בלשון פלוגתא וע"ק ל"ל להביא דברי רבי' יונה במ"ש מום מובהק הא זה פשוט דבזמן הזה בעינן מום מובהק ועוד ל' שאם דחוק מאוד ועוד למה לא הביא רבינו דין זה בשם הרמב"ם ונראה לכאורה אף שלדעת רבינו מוכרח לומר כן אפשר שר"י יסבור ג"כ כהרמב"ם עכ"ה) ע"כ נ"ל כמ"ש בפרישה: