1
ואע"פ שלא שמו אותו תחילה כו' וכן בדין קידושי אשה בא"ע סי' ל"א וצ"ע לפי מ"ש שם דאם אמר התקדשי לי בטבעת זו ששוה חמשים זוז אינה מקודשת אם אין שומתו נודע קצת דנראה דה"ה נמי הכא דצריכין שוה ה' שקלים ואפילו להרא"ש דפליג שם היינו משום דקידושין סגי בפרוטה והוא מקדש סתם משא"כ בפדיון ומיהו י"ל איפכא דדוקא באשה איכא מ"ד דאינה מקודשת משום דא"ל לא נתרצית למקני' נפשה בפחות ממה שא"ל משא"כ בחמשה סלעים דפדיון דבע"כ דכהן נפדה הבן בה' סלעים וק"ל וזה עיקר: