אע"פ שאינו יכול לפושטן בלא התרת הקשר י"ח (והיא הג"ה אשר"י ספ"ק דביצה מא"ז עכ"ה) דאסור ללבוש ב' בתי שוקיים אחד של פשתן ואחד של צמר זו על זו דמאחר שאי אפשר לפשוט התחתונה בלא עליונה הוי כחיבור ול"ד לב' חלקים זו על זו דאפשר לפשוט התחתון בלא העליון ונכון ליזהר עכ"ל רמ"א והוא הג"ה מסמ"ק ומ"ו כתב בהגהותיו וז"ל מצאתי בהג"ה סביב הסמ"ק וז"ל ובירושלמי משמע שאסור ללבוש בתי שוקיים של פשתן תחת בתי שוקיים של צמר משום דא"א לפשוט התחתון בלא עליון עכ"ל ובסמ"ג בתוס' להדיא שמותר ללבוש חלוק של צמר על חלוק של פשתן עכ"ל מ"ו משמע קצת מלשונו שמדמה בתי שוקיים לחלוק וצ"ע למה כתב זה בשם הסמ"ג לחוד הלא גם רבינו מתיר אלא שאינו דומה: אסור ללבוש אנפילאות של צמר על של פשתן אבל לכרוך ברגלו בגד פשתן תחת אנפילאות של צמר מותר (ובגדים שלני שאינן שזירים בשעת הדחק אין למנוע מלישב עליהן דהוי גזירה לגזירה) מ"ו וכ"כ הגהות אשר"י בשם א"ז דאסור ללבוש אנפילאות של פשתן ע"ג אנפילאות של צמר ועיין בב"י מ"ש ע"ז שהביא ראיה מהירושלמי ופי' להירושלמי ע"ש ומכח פי' הקשה קושיא ע"ז ויישב אותה בדוחק והנה בפי' הירושלמי ראיתי למ"ו ורמ"א לפי מ"ש בהגהותיו שהם מפרשים (הירושלמי בהיפך פי' ב"י שהם פי' לא שלח עלייא לא שלח ערעייא דר"ל כשהוא צר כ"כ דלא יכול לפשוט התחתון אא"כ פושט העליון תחילה וזהי הפי' הוא מיושב טפי לפי ל' הירושלמי וגם לפ"ז לא יהא קיצור בדברי א"ז כ"כ כי לרוב הוא כן שאינו יכול לפשוט התחתון בלא העליון ודו"ק: