מביא מין אחר פירוש קנבוס או צמר גמלים ומבטל אחד מהן והא דקיימא מבטלין איסור לכתחלה לא שייך זה אלא באיסור שנתערב בהיתר אבל היתר שנתערב בהיתר וע"י תערובת זה נאסר לא שייך ביה ביטול. וקשה דהא בשר בחלב ג"כ היתר בהיתר ונעשה בתערורתו איסור ואפי' הכי אסיר להוסיף עליו ולבטלו. וצ"ל דהואיל ועדיין אינן טווים לא מחשבינן לאיסור הצמר והפשתן ומש"ה שרי. גם יש לחלק דהתם עיקר האיסור דקפיד עליו היא ע"י תערובת כדכתיב לא תבשל גדי וגומר וכאן אף שג"כ עיקר תערובתו ע"י עירוב היינו דוקא אחר שנעשה כל אחד בפני עצמו חוט (גם י"ל כאן ההיתר ניכר כל אחד בפני עצמו משא"כ בבשר וחלב אף שכל אחד בפני עצמו הוא היתר אינו ניכר כ"א בעצמו ולכן אינו מותר לבטלו וק"ל עכ"ה) והיותר נראה דבבשר בחלב כשבטל בס' הוי אין כאן לא טעם ולא ממש ואף דלפעמים נשאר דבר מועט לא ניחא ליה בכך והרי הוא כאילו אינו מה שאין כן בשנתערב חוט שעטנז בבגד דעכ"פ הבגד נעשה ונגמר גם ע"י אותו חוט: