1
ויניחנו ע"ג חמור כו' נקט כן משום דזהו אליבא דכ"ע כו' עמ"ש בפרישה וכתבתי כן לאפיקי מי"מ דמ"ש רבינו תחילה לא יניחנו בשק כו' וירכב עליו ר"ל עליו על החמור דאפי' על החמיר אסור לרכוב כשהס"ת מונח על החמור ודייקי כן מדכתב אח"כ רי"א דאפי' בלא פחד מותר להפשילו ע"ג חמור ש"מ דלדעת ראשונה אפי' ע"ג חמור אסור. והא דכתב תחילה סתם אסור אע"ג דיש בו פלוגתא משום דל' הרמב"ם תפס דס"ל כהרי"ף רביה לאיסור. אבל ז"א דא"כ לא ישוו פירושו דלרכוב עליו דהא מ"ש אח"כ ואם היה מפחד מפני גנבים מותר אפילו לרכוב עליו רוצה לומר אפי' לרכוב על הס"ת עצמו: כתב בתשובת הרשב"א (וכ"כ לעיל בסימן רמ"ב ס"ך עכ"ה) דאין צריך לעמוד לפני התורה או רבו כשהוא במחיצה אחרת אע"פ שרואה אותו ולכן כשהס"ת בבימה א"צ לעמוד א"ל כשמראים הכתב לקהל אז נוהגין לעמוד מפני הכבוד עכ"ל: