חוץ מרגל הה"א והקוף כר ואם נוגעת פסול מהרי"ק בתשובה סימן צ"ח הבין מדברי רבינו שהוא פסול ולא מועיל תיקון אחר שכתב סתם שהוא פסול ולא אמר שיועיל בו תיקון אבל מהר"ם מפאדווה כתב בתשובה אדרבה מצינו בהדיא בהרא"ש בה"ק ז"ל פסולה עד שתיקן אבל בתפילין אין תקנה כי צריך לכתוב כסדרן עכ"ל ואיך נאמר שרבינו חולק עליו ע"ש עכ"ה) (ועיין בריב"ש סימן קמ"ו יש ליזהר לכתחילה שלא לערוב ולמשוד אותיות שיטה זו לשיטה שלמעלה ממנו ובדיעבד כשר דאל"כ לא היינו עושין בגט ע"כ עכ"ה): ויש ליזהר לכתוב ס"ת שלא יהא א' מקרא אותו והוא כותבה על פיו עד שיחזור ויקרא אחריו בפיו וה"ה לתפילין ומזוזה והמחמיר תע"ב (וכ"כ ב"י בשם סמ"ג וסה"ת וסמ"ק ותוס' עכ"ה) ס"ה אלפס"י מ"ו: כשכתב עזרא התירה עשה נקודות ואמר אם יאמר משה למה נקדת (ר"ל תיבות הנקודים כגון איו שבאליו וק"ל עכ"ה) יאמר הלא לא מחקתיו תוס' דפרק רבי ישמעאל במסכת זבחים מ"ו: