תמה שתהא מוקפת גויל כו' דכתיב וכתבתם שיהיה כתיבה תם וכתב הרא"ש בתשובה כלל מ"ו שאם כתב אלף למ"ד ביחד אינו כשר דבעינן כתיבה תמה שתהא מוקפת כו' וכ"כ רבינו ג"כ בטא"ח סימן ל"ב כתיבה תמה שיהא כל אות כו' דמשמע שיהא מוקפת גויל הוא פי' על תיבה תמה אבל בגמרא פרק הבונה (שבת דף ק"ג ע"ב) איתא וכתבתם שתהא כתיבה תמה שלא יכתוב אלפי"ן עייני"ן כו' דמשמע דפי' של תמה הוא שלא יעשה אלפי"ן עייני"ן וכן איתא נמי ברי"ף ובמרדכי בהל' ס"ת שלא יכתוב כו' אבל הרא"ש בה"ק שלו לא כתב שלא יכתוב בשי"ן אלא ולא בוי"ו ודין בפני עצמו הוא וכן משמע בקיצור פסקי הרא"ש וכן משמע מפירש"י דפי' תמה שלם כהלכתו ופי' שתהא כתיבה תמה לענין מוקפת גויל ולא יכתוב אלפיי"ן עייני"ן הוא דין בפני עצמו ולא מן וכתבתם הוא דמפיק וכך הם דברי רבינו והשתא א"ש שכתב הרא"ש בתשובה שאם כתב אל"ף למ"ד ביחד אינו כשר דבעינן כתיבה תמה שתהא מוקפת גויל כו' והא דאיתא בפרק הקומץ אמר רב יהודה אמר רב כל אות שאין גויל מקיפה מד' רוחותיה פסולה אין להקשות מאי קמ"ל רב יהודה הא כבר איתא בפ' הבונה מוכתבתם דצריך שתהא מוקפת גויל י"ל דקמ"ל דפסולה אפי' בדיעבד ודבעי' מד' רוחות ועוד דאי לאו רב יהודה לא הוי ידעינן פירושו של שיהא כתיבה תם ואשמעינן רב יהודה שאיירי לענין מוקף גויל וסברת מחלקותם שרב אלפס גורס שלא יכתוב כו' והרא"ש ולא הוא מפני שהרא"ש סובר שמה שאמרו שלא יכתוב אלפי"ן עייני"ן פי' כמשמעו שלא יכתוב במקום אל"ף עיי"ן וזה אין במשמעות שיהא כתיבה תם ולכן מוכרח הוא לפרשו לענין מוקף גויל ורב אלפס סבר שמה שאמרו שלא יכתוב אלפי"ן עייני"ן פי' שיזהר בכתיבת האל"ף שיעשנה כתיקונה שלא תהא נראית כעי"ן שבקל יכול לבא לידי טעות בכתיבה והוא ידוע לסופרים כמו שמבואר בברוך שאמר שנתקן בענין כתיבת ס"ת ותפילין וזהו במשמעות שיהא כתיבה תם וכבר הארכתי בזה בתשובה שכתבתי על ענין זה: