ואין שבח לת"ח שיכנוס באחרונה וא"ת והא אמרינן נכנס אחרון ויצא ראשון ורש"י הביאו בפרשת דברים נ"ל דהתם קאי דוקא אחכמים ונשיאים הממונים עליהם וכאן קאי אכל ת"ח ומש"ה נמי דקדק וכתב ת"ח וכמ"ש בא"ח סימן תקע"ה דת"ח אין ראוי למנות פרנס על הציבור כי הראוי למנות חכם ויחיד נקרא ולא ת"ח ולעיל דקאי אהעברת לפניהם בשוק דנקט ג"כ חכם מ"מ איירי בחכם שאינו ממונה עליהם א"נ בשוק אפי' הממונה עליהם ראוי לו שלא לטרוח כי אין כבודו בשוק כ"א בב"ה ובבית המדרש ומש"ה אמרו נכנס אחרון כו' וכבר כתבתי דלשון כניסה לבית הכנסת ומדרש קאי א"נ התם הוא אזהרה להעם ר"ל שהם לא ימהרו לצאת אלא ימתינו שיצא הוא ראשון וכן לא יאחרו ליכנס אלא ימהרו כדי שיכנס הוא אחרון וכן משמע מדברי רש"י בפרשת דברים שהוא אזהרה לעם שפי' על פסוק ואתן אותם ראשים עליכם ז"ל שתתנהגו בהם כבוד ראשים במקח ראשים בממכר ראשים במשא ומתן נכנס אחרון יוצא ראשון: