(ואם אמר הריני נזיר כו' ז"ל המשנה בנדרי' ד' י"ז ע"א יש נדר בתוך נדר ואין שבועה בתוך שבועה כיצד אמר הריני נזיר הריני נזיר חייב על כל א' וא' שבועה שלא אוכל שבועה שלא אוכל ואכל אינו חייב אלא אחת וכתב הר"ן שם ז"ל וקרי להאי נדר בתוך נדר לפי שהנזירות שנייה חלה בתוך זמן הראשונה אלא שא"א לו שימנה אותה עד שימנה את הראשונה דאם איתא דלא חיילא בשעת נדרו היאך תחול לאחר זמן והרי אינו נודר באותו זמן וכיון דלא חיילא השתא לא חיילא נמי בתר זימנא אלא ודאי מהשתא הוא דחיילא ומש"ה קתני שיש נדר בתוך נדר ואין שבועה בתוך שבועה כלומר בשבועה לא משכחת תרי חיובי לא ללקות שתים דאין שבועה חל על שבועה ולא למנות שתים משא"כ בנזירות אף דאינו לוקה שתים על אכילה א' מ"מ משכחת בה תרי חיובי כשכפל נדרו ב' פעמים דהיינו למנות שתים עכ"ל והנה מש"ר אחר כך ונראה כיון שהטעם כו' לדידיה צריכין לפרש דבמתניתין ר"ל דבאומר סתם לא מצינו בשבועה שום חיוב ב"פ משא"כ נדר דגם בסתם מצינו תרי חיובי וק"ל עכ"ה: