1
הנודר מפירות השנה אסור כו עד ואם אמר גידולי השנה עלי אסור בכולם נלע"ד דמ"ש אסור בכולם ל"ד קאמר הא אין הנדר חל בכה"ג וכמ"ש רבינו בסימן רל"ב ע"ש אלא ה"ק הכל בכלל גידולי השנה ואם היה נדר חל הוה אסור בכולם ולכך הוה דינו כמו שנדר מכל פירות שבעולם שדינו מבואר במקום אחר ואין כאן מקומו וק"ל (ולפי מ"ש בפרישה בשם ר"ן דר"ל דלא אסרם עליו אלא זמן מועט לק"מ). ומיהו מה שכתב ברישא בפירות השנה דאסור בכל פירות השנה ומותר בגדיים כו' בכה"ג חל הנדר ל"מ לסברת רבינו שכתב כס"ס ר"ח שבנודר מכל פירות שבעולם חוץ מדגן שהנדר חל פשיטא שחל ג"כ בכה"ג אלא אפילו לתשובת מיימוני שכתב שהנודר מכל פירות חוץ מחטין דאין הנדר חל אפילו הכי מסיק שם דבאם אסר עליו כל הפירות חוץ מבשר הנדר חל משום דבשר שמן מיישב דעתו של אדם ע"ש והביאו כ"י וד"מ בסימן רל"ב ע"ש: