1
האומר ייני יין נסך אם אעשה כו' ז"ל הרא"ש וב"י הביאו שאין לשון זה מורה על איסור ולאו כל כמיניה לעשות יינו יי"נ כל זמן שלא נתנסך לאליל וגם לשון נדר אין כאן כיון שלא התפיסו בדבר הנדור וכ"כ הרשב"א בתשובה על האומר כך ז"ל שאלת אלו בני אדם שמקנסין על עצמן ואומרים אם אעשה כך או אעבור על כך יהיה פתי כפת כותי וייני יי"נ אם עבר ועשה היש בדבריו צד איסור והשיב ציבור בודאי יכולין לקנוס העוברים והפושעים לעשות יינם יי"נ אבל יחיד כו' לא עכ"ל והריב"ש כתב וגם ב"י הביאו דאף שאין אלו הרחקות מן הדין מ"מ יכול הוא לקבלן על עצמו שכמו שב"ד יכולין לענוש ולהחמיר לפעמים יותר מדינו כפי צורך שעה כן הוא על עצמו יכול לאסור כמו ב"ד ויכול לקבל עליו כל אותן החומרות עכ"ל וקמ"ל רבינו דהרא"ש לא ס"ל הכי דכיון דמן הדין אינו אסור כיון שלא התפיס בדבר הנדור וק"ל: