1
ואף אם תטבול במעיין צריך שיהא בה מ' סאה כו' עד לזה הסכים הרא"ש עיין מ"ש ב"י ע"ז ריש סימן ק"ך ומ"ש שם דאף דסבירא ליה דטהרות אדם צריך שיהא גם במעיין מ' סאה מכל מקום אינו מוכרח שיהא כן הדין בטבילת כלים הנקחין מן הנכרים אף שנאמר בו במי נדה יתחטא בגעולי נכרים דכלי מדין ע"ש: מעשה בא' שאנס את אשתו להטביל אותה בשלג שאינו מפשר ומחזיק ארבעים סאה והורה ר' שמריה דעלתה לה טבילה והר"ח מפרי"ש דחה שם ראייתו והמרדכי מסיק והיהודים נזהרים מזה עכ"ל מור"ש: (יש ליזהר כשמנקרין המקוה לזרוק במים לחוץ שלא יחוור וימלאנה בחזרה אך ימתינו שיתמלא המקוה מנביעתו או ממי גשמים או ימשכו ממקוה אחר בלא שום דילוג אגודה פ' הכל ממירין וריש תמורה רש"ל עכ"ה):