אם הוא תוך ששה עונות לשמושה כו' בת"ה סימן רמ"ה כתב דיש להוסיף עוד יום אחד ולא תתחיל למנות עד יום ששי לשמושה דאיכא למיחש זימנין כששמשה בין השמשות במ"ש ותסבור דעדיין יום הוא ונמצא שיכולה להתחיל ביום ד' שהיא ה' לשמושה ואינו כן אלא לילה היה כששמשה וכן נוהגין בכל אשכנז וגם בספר ש"ד משמע כן וכתוב באגור שכן השיב מהר"י מולין וכתב עוד בת"ה יש נוהגין וכן נוהגין באוסטריי"ך להמתין ז' ימים קודם ספירתן וכ"כ המנהג בא"ז גדול ושיש לא הוצרכו כ"כ וכ"כ הרמב"ם ז"ל תמצא במקצת מקומות שהאשה שראתה דם יושבת ז' ימי נדה ואח"כ סופרת ז' ימים נקיים ואפי' לא ראתה אלא פ"א וטעות הוא ביד מי שהורה להם כך כו' ע"ש שכתב שלא למחות ביד המקילין. וכתב עוד שם בת"ה וכ"כ רמ"א דאין לחלק בין שמשה ללא שמשה ואפי' מצאה כתם ואם ראתה אחר שהתפללו ערבית ועדיין הוא יום כתב מ"ו בתשובה סימן פ"ב דפשיטא דלדידן דאינה מתחלת למנות עד יום ו' לראייתה דיום ראייה זו הוא בכלל כיון דנשאר ג' עונות אפי' למתחילין ביום ה' לראייתה אם היא עדיין לא התפללה ערבית אע"פ שהציבור כבר התפללו מונה יום זה בכלל ע"ש: