1
חוץ ממזיגת הכוס שאסורה למזוג לו כו' כתב הרשב"א דוקא של יין שהוא מרגיל לדבר עבירה. ובהג"ה מיימוני כתב דהיינו דוקא מזיגה והושטה (ור"ל הושטה לפניו ע"ג השלחן דאילו מיד ליד אפי' כל דבר אסור וכמש"ר לפני זה) אבל הושטה בלא מזיגה או מזיגה בלא הושטה שרי בלא שינוי ודוקא מזיגה במים אבל מזיגה מהכלי כמו שאנו עושין אין נראה בזה קירוב דעת ומיהו על השלחן אסור בלא שינוי ועי' בב"י שהביא לכל זה אבל בש"ע לא הזכיר לא הוא ולא רמ"א: