משיצא רוב ראשו חשוב כילוד כו' מל' ואפי' יצא מחותך איברים כו' דכתב רבינו משמע בהדיא דס"ל דביצא ראשו תחלה אין חילוק בין מחותך לשלם וכן דעת הרשב"א שכתב ז"ל אם יצא כתקונו מונין לו משיצא ראשו ולא כל ראשו אלא פדחתו לבד הראש שאמרנו בין של ולד חי בין של נפל ואפי' יצא מחותך לעולם הראש כרובו עכ"ל הרשב"א והא דשינה רבינו וכתב במחותך משיצא רוב ראשו משום דתפס לשון המשנה פרק המפלת דקתני משיצא רוב ראשו איזהו רוב ראשו משיצא פדחתו עכ"ל ורבינו ששינה וכתב מתחלה רוב פדחתו תפס ל' הרמב"ם שכתב ביצא כדרכו משיצא פדחתו במקום רוב ראשו ופדחתו הנזכר במשנה ביצא כדרכו וכתב ב"י טעמו דס"ל דאינו נקרא ראש אלא הגלגולת לבד לא מקום העינים והפה והלחיים ואי אמרת דמתני' משיצא כל פדחתו קאמר א"כ למה אמרה רוב ראשו וה"ק מתני' איזהו רוב ראשו משיצא רוב פדחתו שתיבת רוב הנזכר בתחילה מושך עצמו ואחר עמו עכ"ל ב"י: (יוצא דופן כו' עפ"ר ועוד טעם אחר משום שנאמר את מקורה הערה מלמד שאינה טמאה עד שיצא דמיה דרך ערותה ופירש"י יוצא דופן ע"י סם נפתחו מיעיה ונתרפאת עכ"ה):