1
אפילו כשאינה במטה משום הרגל ולפ"ז משמע בהדיא דאפילו בימי ליבונה אסור אבל שמעתי משום מ"ו שנהג היתר בימי ליבונה אבל לקמן בסימן קצ"ה משמע בהדיא דאין חילוק בשום דבר ע"ש: ועתה נהגו פרישות יתירה שלא ליגע אפילו בסדינים שיש בו דם נדות אפילו שלא בפניה ואין טעם לחומרא זו שלא אסרו אלא שלא ישכב וישן על מטתו משום הרגל ואפשר שהטעות נמשך מזה שסוברין שאסרו לישן במטתה משום שיגע בדם נדתה ולפ"ז אסור ליגע ג"כ בסדין אבל ז"א דהטעם הוא משום הרגל עבירה: (ומה שנוהגין שטובלין הכלות בליל ד' אע"פ שלא נבעלת עד מ"ש מפני שבתולה נישאת ליום ד' כן נוהגין עדיין לטבול ליל ד' רוקח רש"ל עכ"ה):