1
שלעולם אסורה לשמש בלא בדיקה ז"ל הרא"ש על דברי הרי"ף כו' ונראה שהר"ן נזהר מקושיא זו וכתב על דברי הרי"ף שס"ל שכיון כו' ולפ"ז משמע בהדיא דלפני תשמיש א"צ בדיקה להרי"ף וכמ"ש לעיל ומהתימא על ב"י דכתב לדברי הר"ן וכתב ג"כ דפשיטא דלפני תשמיש ג"כ צריך בדיקה ואין טעם לדבר אם לא שנאמר שכדי להוציאה בלא כתובה אם תראה ג"פ אחר תשמיש מש"ה הצריכוה ג"כ קודם לכן כדי שלא תאמר גם לפני תשמיש היה הדם: (כתב רבי' שמחה שאין אשה רשאי להחמיר על עצמה ולבדוק אחר תשמיש אבל לפני תשמיש רשאי וכן מ"ו מיחה באשה שהיתה בודקת תמיד אחר התשמיש שלא היה לה לעשות עוד אע"פ שאין לה וסת וכ"כ הרשב"ם כו' ולא שבקינן לה דא"כ לבו ניקפו וכ"כ ברוקח רש"ל גם ב"י הביאה בדף קפ"ז ע"ב עכ"ה):