פירש רב אלפס שבודקת אחר תשמיש כו' כך הוא הגירסא הנכונה פי' דס"ל לרב אלפס כו' ויש גורסים בדברי הרי"ף אף לאחר כו' ול"נ כלל חדא שהרי מה שסיים ונמצא דם על שלו כו' אינו שייך אלא לאחר תשמיש וכן סיים למטה ולא נמצא לא בשלו כו' ועוד דא"כ מה זה שכתב רבינו וכ"כ הרמב"ן אלא שהוסיף עדיין בדיקה אחד לה קודם כל תשמיש כו' הא גם הרי"ף ס"ל דאף קודם תשמיש צריכה בדיקה וא"ל שהחלוקה בין הרי"ף והרמב"ן היא שלהרמב"ן צריכה בדיקה קודם כל תשמיש ותשמיש משא"כ להרי"ף דאין ל' רבינו משמע כן ועוד שהרי כתב הר"ן בהדיא דהא דלאחר תשמיש צריכה בדיקה היינו משום דכיון שאין לה וסת נראה מעניינה שראיותיה באות לה כפי המקרים כו' וכמ"ש לשונו לקמן וב"י הביאו ג"כ הרי לך בהדיא דלבעלה א"צ בדיקה כלל רק לאחר תשמיש חיישינן שמא דרך מקרה מכובד התשמיש ראתה וצריכה בדיקה וכ"כ הראב"ד וב"י הביאו דקודם תשמיש א"צ בדיקה כלל ולכן מחוורתא כדפרישית ודו"ק אע"ג דמדברי ב"י משמע דגם קודם תשמיש בעיא בדיקה להרי"ף ל"נ חדא מכח דברי הר"ן שכתבתי לפני זה ועוד הביא הוא הל' דברי הראב"ד והם כדברי אות באות ע"ש שהביאו באריכות דף קפ"ז ע"ד וגם הב"י לא כתב אלא שס"ל דהרי"ף יכול להיות דס"ל כן אבל פשוט דס"ל דרבינו לא הבינו כן: