אדרבה ניוול הוא ומה"ט התיר הסמ"ג כו' עיין בביאורי רש"ל על הסמ"ג שתמה על דברי הגאונים הללו וכתב דקשה אליבייהו הא דאמר בגמ' והביאה ב"י בר"ס אמר רב מיקל אדם כל גופו בתער מיתיבי המעביר בית השחי ובית הערוה לוקה הא בתער הא במספריים כעין תער למה לא משני דהברייתא איירי בהעברת בית השחי או בית הערוה לבד ותירץ די"ל דהברייתא סתמא קתני ומשמע דבכל ענין לוקה על העברת בית השחי או בית הערוה אפי' כשמגלח כל גופו וכמו שאמרינן בפיאות הראש והזקן שאסרה התורה לגלח הפיאות דאסור בין אם מגלח הפיאות לבד ובין אם מגלחה עם כל הראש והזקן וק"ל. וקשה לפ"ז דמשמע בגמרא דרב דמתיר בכל גופו דוקא בכעין תער קאמר אבל בתער ממש אסור ולפי הטעם שכתב רבינו אפי' בתער מותר וכמ"ש ב"י ע"ש ונראה דלק"מ דרב דאמר מיקל כל גופו לא כל גופו בבת אחת קאמר דא"כ הול"ל מיקל כל גופו בבת אחת אלא ר"ל איזה מקום של גופו מיקל בית השחי או בית הערוה או שאר מקומות וק"ל עכ"ה):