1
אבל אם קצץ בדבר ידוע כו' וכתב ב"י בשם מהרי"ק שורש קי"ט דלא אסר הר"ר ישעיה אלא כשהנותן אינו מקבל עליו אלא אחריות דאונסין אבל כשמקבל עליו ג"כ אחריות דגניבה ואבידה מותר ולפ"ז י"ל דל"ק מהכא אמ"ש בסימן קס"ח דהכא אינו מקבל עליו אלא אחריות דאונסין ולעיל בסימן קס"ח מיירי שהנותן מקבל עליו כל אחריות אפי' דגניבה ואבידה אבל ב"י כתב דלא נ"ל סברת מהרי"ק דכיון דה"ר ישעיה לא אסר אלא משום דמיחזי כרבית א"כ אפי' קבל עליו אחריות דגניבה ואבידה אכתי מיחזי כמלוה ברבית אלא ע"כ צריכין לחלק כמ"ש בפרישה: