1
ומ"מ אם אמר לו הלויני וגור בחצרי הוי אבק רבית וכתבו תלמידי רשב"א דאי א"ל בפירוש הלויני ודור בה בשכר מעותיך אפי' בחצר דלא קיימא לאגרא רבית קצוצה היא דהא גילה דעתיה שרוצה להשכירה ומהשתא קיימא לאגרא וכתבו עוד דבחצר דקיימא לאגרא והלוהו ודר בחצרו דאע"ג דאבק רבית ואינה יוצאה בדיינים מ"מ חייב להעלות לו שכר דכיון דקיימא לאגרא אפילו בסתמא חייב להעלות לו שכר דחסריה ממוניה ומשום דאית ביה איסורא לא הורע כחו ואפילו ידע בעל החצר שדר בו ושתק לא משמע שיהא דעתו שידור בו חנם וכן אם א"ל כשהלוהו דור בחצרי צריך להעלות לו שכר ומיהו אם אחר שהלוהו א"ל דור בחצירי חנם בכי הא ודאי אף ע"ג דקיימא לאגרא לא הוי אלא אבק רבית כיון שלא קצץ עמו ופטור מלהעלות לו שכר עכ"ל: