1
הילכך כל דבר שמתקיים אסור למכור להם כו' כתבתי בפרישה דהיינו אפילו בדבר שאינו ראוי להקרבה כו' ע"ש כדאיתא התם להדיא אם לא שיש לו כבר מאותו המין אינו אסור משום לפני עור וגומר כדאיתא התם והתוספות כתבו דאף בלקנות מהם שייך לפני עור וגו' דשמא מן הדמים יקנה תקרובת אליל ולפ"ז לא שרי לקנות מהם אף דבר המתקיים כ"א בעכו"ם ידוע שיש לו מעות הרבה זולת זה ולדעת ר"ת דלא שייך כלל במקח וממכר אזיל ומודה א"ל שקונה מהן דבר שאינו ראוי להתקיים לפי שאז שמח מאד במכירתו ומ"ה אינו אסור למכור להם אלא מיני תקרובות ומשום לפני עור וגו' ולדעת ר"ת אפילו יש לו כבר מאותו המין גם כן אסור ע"ש באשר"י ותמצא שם מבואר יפה עכ"ל מ"ו: