לפיכך מי שביתו סמוך לאליל כו' משנה בפרק כל הצלמים (עבודה זרה דף מ"ז) סוף ע"א ומפרש שם רש"י מי שהיה שם כותלו סמוך לאלילים שהיה אחד מכותלי ביתו אביו והבית עצמו נעבד ויש לדקדק בפירש"י מי הכריחו לפרש כן דמיירי שהבית עצמו נעבד אי משום דקשיא ליה הא דקתני עציו אבניו ועפרו מטמאין כשרץ דלמא ה"ט משום שהן תשמישי אליל שנאסרין כאליל עצמה ונראה לפרש דכתב כן משום דקשה לריש לקיש דס"ל אליל שנשתברה מאליה מותר אם כן מחיצה שנפלה למה עציו אבניו כו' מטמאין ולכן פי' שהבית עצמו נעבד ור"ל שכל אבן בפני עצמו הוא עיבד וכ"כ התוספות הטעם וז"ל שם ריש ע"ב אבניו עציו ועפרו מטמאין כשרץ ואפילו למ"ד אין עובדין לשברים הב"ע כגון שהיתה אליל של ישראל או של עכו"ם והשתחוה לה ישראל ובירושלמי מוקי לה כגון שהשתחוה לכל אבן ואבן וכן פי' הקונט' עכ"ל התוס' ולא מצאתי שפי' הקונטרס כן אלא ודאי ר"ל שפי' כן במ"ש והבית עצמו נעבד וכמ"ש: