אא"כ עומדים על פתח מדינה ובידם מקל או צפור כו' ריש פ' א"מ תנן כל הצלמים אסורים כו' וחכמים אומרים אינו אסור אלא כל שיש בידו מקל או צפור או כדור ובגמרא מפרש מקל שרודה כל העולם כולו במקל צפור שתופס כל העולם כולו כציפור כדור שתופס כל העולם כולו ככדור תנא הוסיפו עליהן סייף עטרה וטבעת. סייף מעיקרא סבר כו' ולבסוף סבור שהורג כל העולם כולו. עטרה מעיקרא סבור גדיל כלילי בעלמא ולבסוף סבור כעטרה למלך. טבעת מעיקרא סבור אישתיימא בעלמא (פרש"י שליח הנושא חותם המשלחו) ולבסוף סבור שחותם כל העולם כולו למיתה ע"כ בגמרא ורבי' לא הביא אלא ד' מקל או צפור או כדור או סייף וכתב ב"י ע"ז תימה למה השמיט השאר ע"כ ונראה דרבינו חשיב חד מאינך דאיכא לספוקי בהו אם מורה על שפלות או שררה כמ"ש בסמוך סייף מעיקרא סבר כו' וה"ה לאינך והה"נ דלאו דוקא הנך שית דקא חשיב תלמודא אלא כל מה שנותנין בידו שמורה על שררה כה"ג ידוע שהוא אליל ואסור ולכן לא חש רבינו להביא כל הנך שמביא בתלמוד דלא תימא דוקא הנך ותו לא: