1
ואם יש בהן בקעים דינה כשאר כלי חרס ז"ל רש"ל בגמרא לא נאמר רק חיוורי ואוכמי שרי ירוקי ובקיעי אסירי וכן ברמב"ם ורא"ש ולא חלקו כמו שהוא מחלק וצ"ע עכ"ל ור"ל דרבינו מחלק בין בקיעי לירוקי דבירוקי כתב דדינן ככלי נתר ולא מועיל להם עירוי ובבקיעי כתב דדינם ככלי חרס לענין להצריכם עירוי והוא מועיל להם וזה תימא מנ"ל. ואפשר ליישב דבגמ' ל"ק אלא ירוקי אסירי משום דאית בהו צריף ואי אית בהו בקיעי כולהו אסירי ולא כללינהו בחד בבא וסובר רבינו בבקיעי לית לן למיסר טפי משאר כלי חרס דליכא למיחש בצריף כלל אלא שנכנס בתוך החרס מאחר שיש בו בקעים עכ"ה):