דנכרים בזמן הזה אין רגילין לנסך לע"א ז"ל הרשב"א אפי' נכרים שבח"ל שאין עע"א אלא מעשה אבותיהם בידיהם מ"מ כיון שהם מנסכי יין לפני אלילים אין כח בידינו להתיר לייחד אצלם יין ואפי' בדיעבד אסור ע"כ וב"י הביאו ר"ה קכ"ח ועל דברי הרשב"ם כאן כתב ב"י וז"ל ואני תמה על דברי רשב"ם בשם רש"י דמנסכי יין ולחם כו' הוא להם והוא עצמה שלעבודתם וי"ל דמ"מ לא מקרי ההוא יי"נ כיון דלא שפכי קמי ע"א כדרך ניסוך פנים אלא שהכומר מקריבו קמיה ע"א ואח"כ שותהו נהי דמתסר משום תקרובת ע"א מ"מ ניסוך לא מיקרי ומיהו הני העו"ג דחזינן להו דלא שתו חמרא עד דאתא כומר וזורק עליהן מים שלהם עם היין הוה נראה שזריקת המים שזרקו בו היה ניסוך דהרי מים שנתנסכו לע"א מעורבין ביין אלא י"ל הואיל והיין שמנסכין לא הוה נסך כדאמרינן ואם אתה בא לאסור את היין רק משום מים ה"ל מים ביין דבעל כדאיתא בסוף ע"ז עכ"ל.