כתב הרשב"א האומר למי שחשוד לאכול גבינה כל נכרים כו' מאיש פלוני מומחה קניתי נאמן כו' ז"ל ב"י דין זה למד מדין דמאי בפ"ק דמסכת דמאי ואפשר דלא הקילו בכה"ג אלא באיסורי דרבנן כגון דמאי ולכן כ' הרשב"א דינו דוקא בגבינה ע"כ ע"ש. ולפי מ"ש לעיל בסימן פ"ו לבאר דבריו הרא"ש שכתב רבינו בשמו וא"א הרא"ש ז"ל לא חילק דאפי' בנכרי נאמן גבי ביצים כי אמר משל עוף פלוני וטהור הוא אע"ג דגבי ביצים שייך לבא לידי איסור דאורייתא שאני התם דהואיל ומכירן בסימניהון שייך טפי למימר מירתת ובסימן פ"ג באמר אלו קרבי דגים מדג פלוני וטהור הוא דנאמן וכתב ב"י בשם רשב"א דמיירי אפילו בחשוד אפשר לומר דהרשב"א מוקי לה דיקא בשלא נימוחו דאיכא סימנים בהן וע"ש ולפי מה שביאר שם מהרי"ן חביב דברי רבינו דלדעת הרא"ש אפי' ישראל חשוד לא מהני לקנות מיניה אם לא שיש לו בהן טביעות עין וזהו שכתב רבינו על דברי הרמב"ם וא"א הרא"ש לא חילק דהרמב"ם חילק בין נכרי לישראל חשיד ובישראל חשוד מהני לקנות מיניה כי אמר משל עוף פלוני וטהור אבל הרא"ש לא חילק דאפילו בישראל חשוד לא מפני הטעם פשוט דמשום שיש לחוש לביצי עוף טמא שהם מדאורייתא לא מהימן: