ושלא ליתן תבשיל תחת המטה כבר כתבתי בפרישה דלדעת הרמב"ם הטעם משום גילוי (ומש"ה מקילין בזמן הזה אבל ב"י כתב דיש ליזכר בדבר וכפי' הר"ן ז"ל ותחת המטה דתניא אפילו מחופין בכלי ברזל רוח רעה שורה עליהן ולעד"נ דלא פליגי הרמב"ם והר"ן דהר"ן מיירי במטה שישנים עליו שהתבשיל שנותנין תחתיו אפילו הוא מכוסה רוח רעה שורה עליו והרמב"ם מיירי במטה שיושבין עליו בשעת אכילה דהתם אין שורה רוח רעה אלא האיסור שמא יכול בו דבר המזיק ורבינו והר"ן דאין מדרכן לכתוב אלא דברים הנהוגים בומנינו ובזמנינו אין יושבין ואוכלין על המיטות מש"ה סתמו וכתבו לאיסור: כתב ב"י עוד יש דברים שאסורים משום סכנת נפשות והם אסור לעבור תחת קיר נטוי או על גשר רעוע כדאיתא בפ"ק דר"ה שאחד מהדברים שמזכירין עוונותיו הוא העובר תחת קיר נטוי וכן אסור ליכנס לחורבה וכן אסור להתייחד עם העכו"ם ולהתלוות עמהם בדרך ולהסתפר מהם ולמכור להם כלי זיין ולהתרפאות מהם וכתבם רבינו מסימן קנ"א עד סימן קנ"ו (ועיין בהגהות מ"ש רמ"א דברים הרבה שיש בהן סכנה ואסור לעשותן ועיין בסוף ח"מ בסימן בפני עצמו שכתב הב"י והם מדברי הרמב"ם עכ"ה). ונראה דלא חשיב כאן אלא דברי אכילה והא דחשיב מעות משום שאסורין שלא להשימן בפה: