1
גביגות העו"ג אסורין כו' שמעמידין אותו בעור קיבת נבלה ז"ל הר"ן פרק אין מעמידין והקשה הר"ר יוסף הלוי למה לן למימר בעור קיבת נבילה אפי' כשרה נמי לתסר משום בשר בחלב ותו היכי מיתסרא בכל שהוא ליטעמיה קפילא ולהוי בנ"ט. ונימא להו אי משום בשר בחלב לא מיתסר אלא בנ"ט ומשום קיבת נבילה נאסרת בכ"ש. דכיון דאוקמי קא מוקם לא בטיל (וחילוק זה כתבתי לעיל סימן פ"ז כדי שלא תקשה דברי רבינו אהדדי) אבל משום בשר בחלב ליכא למימר הכי דכל אימת דלא יהיב טעמא לאו בשר בחלב הוא אלא האי באפיה קאי והאי באפיה קאי ולזה הסכים הרמב"ם פ"ג דמ"א מכלל דס"ל דבאיסורין הולכין אחר נ"ט אבל הראב"ד כתב דבכל דבר של עו"ג לא הלכו בו חכמים אחר נותן טעם דכיון דשכיחא בהו טעמא אוסרין אותן לעולם כדי שלא יפרצו ע"כ ע"ש דף שס"ב ע"א: