ולא חיישינן שמא הלך במקומות שהיין בזול כתב ב"י אינו מכוון דאם יש שום מקום בדרך שהיין בזול ודאי דחיישינן דלמא אורחא דהאי אתרא אתא אלא אם כן נודע שלא היה יכול לבא אל המקום ההוא מפני שום מעכב שהיה בדרך כדאמרינן בההוא ארבא (כתבתיהו בסמוך) דאיצטריך להדורי ליה התם עקולי ופשורי איכא פירש רש"י מים שהולכין שם דרך עקלתון ומי שלגים נפשרין על שפת המים ואין מושכי ספינות יכולין לבא באותו דרך עכ"ל ב"י ולעד"נ ליישב דרבינו בספק איירי אם יש מקומות שבין מקום הבאתו עד כאן יין בזול או לא ואשמעינן דלא חיישינן דלמא ישנו מקומות ועבר שמה והא דחששו בגמרא אי לא טעמא דעקולי ופשורי שאני התם דהיה אידי דצור יין בזול בודאי ולכולי האי ליכא למיחש שמא סיבב לילך רחוק חוץ לדרך הליכתו לכאן במקוה שהיין שם בזול. וראיה לזה מדהוצרך המקשן לומר דלמא אידי דצור אזלא דנפיש חמרא כו' ולא פריך סתם דלמא אזיל במקום שהיין בזול מוכח דסתמא לא חיישינן לזה אלא דיקא היכא דידעינן דיש מקום שהיין שם בזול וק"ל: