היה אומר לחיים בשוא כו' בקצת טורים נדפס בגי' והוא מהגהות רא"ף ז"ל ותימא כי לשון הפסוק הוא בפתח בישעיה סי' ל"ד כל הכתוב לחיים בירושלים וגם על ראייתו יש לפקפק הרבה גם נראה לומר לחיים בפתח לידיעה כמו מלך חפץ בחיים וכתבנו בספר החיים עכ"ל הגהות רא"ף וז"ל מורי על זה ונראה דלק"מ כי מהר"ם אזל לשיטתו דכל היכא דאיכא למיטעי לא סמכינן אמקרא. וכמ"ש הטור בשמו גבי ב"ה בסי' קכ"ז שאמר נודך ולא אמר נודה לך דמשמע נודה לך את פלוני ושם כתב הטור עליו ז"ל ולא נהגו כן ועוד קרא כתיב נודה לך לעולם לדור ודור כו' עכ"ל וצ"ע עלי רבי' הטור ששם הקשה עליו מל' הקרא וכאן לא הקשה עליו וי"ל דשם אף אם אחד יטעה לפרשו נודה לך את פלוני אין כאן גדוף או קללה אלא שמחסר בשבח הקב"ה. משא"כ כאן שמכוון אל ברכה וקללה תחשב לו ולכך מודה רבינו דאין הולכין אחר הקרא ויותר נ"ל דשאני לעיל דהנוסח בעצמו כאשר היא בבהמ"ז הוא כעין לשון המקרא נודה לך. משא"כ כאן שאין הנוסח לשון המקרא רק תיבת לחיים לבד לא שייך לתפוס על מהר"ם מכח לשון המקרא וק"ל: