1
אפילו אינו אלא בית אחד ובגמרא פרק כיצד משתתפין דף נ"ט אמר רבי יצחק אפילו בית א' וחצר א' וגם הרמב"ם ז"ל ובש"ע כתבו ג"כ חצר ורבינו שכתב בית ס"ל דהגמרא דקאמר חצר ל"ד וגם רמ"א ז"ל כתב בית כלשון רבינו ע"ש. עיין בב"י שכתב בד"ה והרמב"ם כו' ז"ל והתוס' פירשו מחיצה גבוה ד' טפחים ול"נ שט"ס הוא וצ'"ל י"ט וכ"כ רבינו ירוחם כו' וצ"ע הלא תלמוד ערוך הוא בפרק כיצד מערבין וב"י הביאו בסי' שצ"ח אמר רב הונא עיר היושבת על שפת הנחל אם יש לפניה דקה ד' אמות מודדים לה משפת ביתה ופריך התם מ"ש מכל דקה בעלמא דד' טפחים א"ל התם כו' הרי בהדיא דכל דקה ד' טפחים ואף שיש לחלק דשאני דקה דהכא דעשוי משום מחיצה והתם משום היכר מ"מ דחוק הוא דלישנא דכל דקה לא משמע הכי וצ"ע: