1
שהרי השולח שלחו בשביל עצמו ולא בשביל כו' לשון שהרי אינו נוח לי דלשון זה מובן כאילו דבר פשוט הוא שהשולח שלחו בשביל עצמו ומאי פסקא. וצ"ל דשיעור דבריו כך הוא שהרי השולח שלוחים מעצמו בלי דעת אותו שהוא שולח אליו וכיון שהוא לא עשה שום מעשה מש"ה מותר דהא הטעם שאסור לטלטל דבר הבא מחוץ לתחום הוא דגזרינן שמא הוא ישלח אח"כ חוץ לתחום להביא לו וכאן דהוא לא עשה כלום לא שייך למיגזר ביה ולא דמי לשאר דבר הבא מחוץ לתחום שאסור לו לאכול אע"פ שהוא ג"כ לא עשה כלום דשאני התם שמ"מ הוא הנאה מוכן ומזומן לו תיכף ומש"ה שייך למיגזר לאפוקי באיגרות שאין ההנאה מוכן ומזומן דהא לא ידע עדיין אם כתב בו שום דבר לטובתו או לא: