ואם רואה אפי' א' שהוא מופלג בחכמה יברך חכם הרזים דרב חביבא בירך כד חזא לרב פפא ר' חנינא גרסינן כי כן הוא בגמרא פרק הרואה (ברכות דף נ"ח ע"ב) ז"ל רב פפא ורב הונא בריה דרב יהושע הוו קאזלין באורחא פגעו ביה ברב חנינא בריה דרב איקא כו' עד אמר להו אנא כיון דחזיתינכו חשבתינכו עלואי כשיתין רבוון ישראל ובריכנא עלייהו תלתא אשר חלק מחכמתו ליראיו ושהחיינו וחכם הרזים עכ"ל. ומהתימא על רבינו שלא השמיענו זה דמברך תלתא ברכות אחד גברא ודע שהב"י כתב ז"ל והרמב"ם לא כתב זה דיברך על א' מופלג ברוך חכם הרזים ונראה שטעמו משום דס"ל דההיא עובדא לאו למימרא דבריך ממש אלא לומר שהיו חשובים בעיניו כס' ריבוא קאמר דהא ודאי אינו סברא שיהא תלוי בדעתו של אדם לומר זה חשוב בעיניו כס' ריבוא כדי שיברך עליו עכ"ל. ולפ"ז ניחא ודו"ק. עוד כתב ב"י אדברי רבינו ז"ל אע"ג דלא ארב פפא לחידיה בירך דהא גם רב הונא הוה בהדיה לא חש רבינו להזכירו משום דאת"ל דמברך אתרי אחד נמי מברך עכ"ל: