1
אם ניקב בכונס משקה ז"ל ב"י וכתב מהרי"ק בשורה כ"ה דכונס משקה הוא נקב רחב כמו עדשה אחת ונ"ל דדוקא לענין מקוה כתב כן וכדי לחוש למה שכתבו התוס' בפ' בא סימן דהא דאמרינן אי בזיע דולא בכונס משקה מילף לייפי ומטבילין בו איירי שהנקב גדול עד שהמים מקלחים ע"כ אבל לפסול כלי לנטילת ידים בכונס משקה הוי ודאי שיעורא בציר מהכי טובא ועיין בב"י בי"ד סימן ר"א ששם הביא דברי מהרי"ק הנ"ל וכתב עליו ולא ידעתי מנין לו הא: