כגון ר"ח טבת שחל כו' ז"ל מורי לפי דעת הטור משמע מי שקורא בתורה אסור לקוראו למפטיר בס"ת שניה וצ"ע ור"ל מדכתב אבל ג' גברי בג' ספרים כגון ר"ח טבת כו' דאז בס"ת השלישית קורא המפטיר ואפ"ה קאמר דדוקא ג' גברי מותר ר"ל שבכל ס"ת קורא חד גברא הא גברא חד בב' אסור אפילו בכה"ג שיקרא למפטיר וק"ל. אלא צ"ע למה כתב שמדברי הטור משמע כו' הא זה דכתב רבינו גמרא ערוכה היא בפרק בא לו דף כ"ג ע"א בשם ר"א והביאו הרי"ף גם הרא"ש פרק הקורא את המגילה דף שע"ג עמוד א' וי"ל דדילמא הגמרא איירי שהז' שהם חובת היום קורין בשלשתן אלא שהמפטיר חוזר וקורא בשלישי וכמ"ש התוס' שם דף כ"ג בשם ר"א והביאו הרא"ש והמרדכי אבל הטור פסק לקמן בסימן תרפ"ז דהמפטיר קורא בשלישי לכך דקדק אדבריו דוקא ודו"ק ועיין בש"ע סימן רפ"ב שכתב רמ"א דאם יש אחרים שיודעים להפטיר לא יפטיר מי שעלה כבר עכ"ל והוא מתשובת הריב"ש סימן קי"ב ע"ש וחושש לזה מפני שכבר סיימו חיוב הקוראים וגם זה כבר בירך בתורה ואין קריאתו עכשיו אלא משום כבוד התורה מחשב כברכה לבטלה ע"ש שיש קצת לפקפק וכתב רמ"א בביאורו דמ"ש רבינו תלתא גברי כו' לאו דוקא דה"ה תרי גברי בתרי ס"ת ול' הגמרא נקט פרק בא לו ובפרק אלו נאמרין: