תפילת הציבור נשמעת תמיד ואפי' הי' בהן חוטאים אין הקב"ה מואס בתפילתן של רבים. נראה מלשון ר' נתן אומר מנין שאין הקב"ה מואס בתפילתן של רבים שנאמר וכו' דאיתא בפ"ק דברכות ולשון אין מואס שייך על תפילתן של אלו שנאמר גם כי תרבו תפילה וכו' ואמר בשל רבים אינו מואס אף כי תפילת הפושעים בתוכם ונהנים בזכות הרבים. לפיכך צריך אדם לשתף עצמו עם הציבור ולא יתפלל יחיד כל זמן שיכול להתפלל עם הציבור. ועי' בכ"מ אף דבגמ' איתא שיאמר תפילת הדרך בלשון רבים הא נמי איכא למשמע עיי"ש:
והנה להתפלל עם הציבור אמר מקודם ואחר זה. ונראה כי "צריך לשתף" וכו' פי' בדברי רבינו ג"כ כבגמ' שלא יתפלל בעבור עצמו בלבד רק עבור כל ישראל בכל אשר יתפלל כי זה מואהבת לריעך וכו' שאנו מצווים וכמו שמחויב להתפלל עם הציבור ולכן תפילתו נשמעת אז ביותר כמ"ש רז"ל כל המתפלל על חבירו והוא צריך לאותו דבר וכו' כי התפילה בציבור בלעדי זאת כי איש מעורר לרעהו ותפילתם זכה ביותר מביחידי גם מעידה תפילתם ברבים על אחדות רצונם ובקשתם זה עבור זה ולכן תמיד יהיה תפילתו עבור הכלל יצא להתפלל לפני ה' אף בהנוגע לו בלבד ישתף אלה אשר עמו בצרה אף כי לא ידע אותם:
The prayer of the public is always heard, and even if they are sinners, the Holy One, blessed be He, is not fed up with the prayers of many. It is also said that they have multiplied prayer, etc. And he said that because many are not sinned, even though the prayers of the criminals within them enjoy the right of many, and therefore one must share himself with the public and not pray individually as long as he can pray with the public. In the language of many people, it is sufficient to hear the following:
And now to pray with the public said earlier and then this. And it seems that "we must share" etc., according to the words of Rabbeinu, as it is written that he will not pray for himself alone, only for all of Israel in all that he prays because it is beloved to your neighbor, etc. We are commanded and as obligated to pray with the public, A person who prays for his fellow man and who needs the same thing, etc. For the public prayer is exclusive, because a person is arousing to the other, Only those who were in trouble with him, even though he did not know them,A person will never forget that his prayer is heard at all times, but in the synagogue, and anyone who has a synagogue and does not pray there with the public is called a bad neighbor, and even if only one of them is to pray in the synagogue. And here is everyone who has, etc., a bad neighbor. The Rebbe wrote and does not pray with the public:
It seems that the language that [bad] will only want to those who do not fall in his soul fate called whether in good or bad is yes who does not join in prayer with others in the public shows that only for himself alone is demanding God and a bad neighbor that will not raise the concern of others on his heart . And at any time, etc., in the Mishnaic chariot, when the individual prays in the synagogue,
ולעולם ישכים אדם לבהכ"נ שאין תפילתו נשמעת בכל עת אלא בביהכ"נ וכל מי שיש לו ביהכ"נ ואינו מתפלל בו עם הציבור נקרא שכן רע. ועי' בכ"מ שלעולם ישכים וכו' אף ביחידי יתפלל בביהכ"נ עיי"ש. והנה כל מי שיש וכו' שכן רע. כתב רבינו ואינו מתפלל בו עם הציבור:
נראה כי לשון שכן [רע] ירצה רק על מי שאין נופל בנפשו גורל שכינו אם במצב הטוב או ברע הוא כן מי אשר לא יצרף בתפילתו עם אחרים בציבור מראה כי רק עבור עצמו בלבד הוא דורש ה' וכשכן רע אשר לא יעלה דאגת אחרים על לבו. ובפי' בכל עת וכו' פי' במרכבת המשנה אפי' כשמתפלל ביחידי יהיה בביהכ"נ עיי"ש: