1
בד"א לפניו וכו' בד"א שאין מטהר לתפילה אלא ידיו בלבד בשאר תפילות חוץ מתפילת שחרית. אבל שחרית רוחץ פניו ידיו ורגליו ואח"כ יתפלל וכו'. ועי' בראב"ד ובמגדל עוז מובא בכ"מ דנלמד ממס' שבת נ' ע"ב רוחץ אדם פניו ידיו ורגליו בכל יום שנאמר כל פעל ה' למענהו דראב"ד מפרש כרש"י עיי"ש. ולמ"ש בהל' ק"ש בטעם הנט"י יובן פי' רבינו לענין תפילה ובתוספתא פ"ד דמס' ברכות לא ישתמש אדם בפניו ידיו ורגליו אלא לכבוד קונהו שנאמר כל פעל ה' למענהו עיי"ש. וכמ"ש לעיל דקידוש ידים בעבודה להרימם לה' כמ"ש אברהם אע"ה הרמותי וכו' ידים ורגלים אשר מעשי בני אדם ותנועותיו ע"י הכל יקדש לה' כמ"ש לעיל וא"כ יש סמך נאה לנט"י בתפילת שחרית ודברי התוספתא עם הנאמר במס' שבת מיוחסים יחד. ועי' בפר"ח בסי' צ"ב עיי"ש: