1
כשם שמותר להם למכור ביהכ"נ כך נותנין לו במתנה וכו'. עי' בכ"מ הי"ח דוקא במותר אבל בגוף הדבר המעות אין יוצאין לחולין ולא כן דעת התוס' ורש"י והרבה מהראשונים ז"ל עיי"ש. ובלתי מובן מאי שנא מתנה דהוי על הקבלה משלעבר מיוצא לחולין מהשתא ועיין בר"ן שהקשה דאם לא שייך פקעה מאי מהני מתנה ועי' מ"ש ע"ז. ולדעת רבינו צ"ל דשאני במתנה ממכר דבמכר המעות הוי כפדיון וחל עליו קדושה ממילא ואין יוצא לחולין משא"כ במתנה והאי דצריכין לומר אי לאו דקיבל הנאה וכו' זה דאל"כ הוי כבזיון שנותן בחנם שאין נחשב בעיניו: