וכן תיקנו תפילה אחר תפילת מנחה סמוך לשקיעת החמה וכו' הנקראת תפילת נעילה כלומר נעילת שערי שמים בעד השמש ונסתרה לפי שאין מתפללין אותה אלא סמוך לשקיעת החמה. ועי' בכ"מ בשם הירושלמי רב אמר שערי שמים ושמואל אמר שערי היכל ופסק רבינו כרב נעילת שערי שמים תיכף שיסיים תשקע החמה עיי"ש. ועיין בטו"ז בסימן תרכ"ג ס"ק א' הביא בשם הב"י ורא"ש ור"ן דבירושלמי פליגי רב ור' יוחנן ופי' דרמב"ם מפרש שערי שמים קודם לשערי היכל עיי"ש ועיין בריטב"א במסכת תענית דף כ"ו ע"א שלו גירסא אחרת בירושלמי וז"ל ובירושלמי אמרו מאי נעילת שערים ר' יוחנן אמר נעילת שערי שמים ור"ש אמר נעילת שערי היכל והיינו אחר צאת הכוכבים מתני' מסייע לר"י בג' פרקים וכו' ש"מ דנעילת שערי שמים הוי ביום והיינו קודם סוף ביה"ש שהוא סוף השקיעה וכו' עכ"ל. ונראה מסכים למ"ש בטו"ז וכנראה היה גירסת רבינו בירושלמי כן: