במדרגה ובסדר, ירצה במדרגה מצד שהם נבדלים מחומר, וירצה בסדר שההנהגה שופעת מהש"י עליהם ומהם אל הגלגלים ומהגלגלים אל החומר ההוה הנפסד. או אפשר מה שאמר בסדר ירצה בו בסדר הבריאה שעולם השכלים קודם לעולם האמצעי, והאמצעי קודם לעולם השפל, אם הכל נברא בעתה לפי הדעת האמתי, וזהו יותר נכון ואמרו וארא כעין חשמל אמר שזה הוא השכל הנפרד, ואין הרצון בזה השכל הש"י שמו, אבל יהיה זה כולל לכל השכלים הנפרדים. ואמר ומה שנדבק בו מפני שחלק ענין החשמל בשני חלקים ממראה מתניו ולמעלה וממראה מתניו ולמטה. ואמר צורת האדם החלוקה, מפני שכלל כל השכלים במלת חשמל והם חלוקים במעלה שאם כל אחד המציא את חבירו ברצון הבורא הם בלתי שווים וכל שלמטה מן חבירו מושכליו רבים והוא השכילו עצמו והשיגו השכלים אשר הם למעלה ממנו, ומצד זה לא יהיו פשוטים כל כך לפי דעת המאמין בזה כמו השכל הראשון, ומתוך זה עשה זאת החלוקה באמרו ממתניו ולמעלה, והמשילם לאש מתוך שהאש זכה ומאירה ויש לה פשיטות רב כנגד היסודות:
קודמות במעלה ובעלה. הרצון בזה שהגלגלים קודמים במעלה על האופנים ובעלה שתנועתם הוא סבת ההויות. ובזולת זה ג"כ, הרצון בזה מפני שהם משתנים קצתם בקצתם והגלגלים צורתם קיימת בחמרם ואינם נעתקים מצורה לצורה. ומה שאמר קודמות, ר"ל בסדר הלמוד כמו שאמר הוא במקום אחר וא"א מבלתי התלמד במלאכת ההגיון תחלה ואח"כ בלמודיות ואח"כ בטבעיות:
והם מורים עליה, הרצון בזה שהחכמה הטבעית תחקור על מציאות המתנועע האחרון אשר הוא החומר הראשון, שכל מתנועע יש לו מניע, והחכמה הלמודית תורה על מציאות המניע הראשון מצד התנועה, שהגלגל מתנועע בלי הפסק ואחר שהגלגל בעל תכלית יתחייב שיהיה כחו בעל תכלית כמו שהתבאר במקום אחר ולא יתנועע לאין תכלית, א"כ לא תמלט זאת התנועה ממניע מופשט מן החמרים והוא המניעו בכחו אשר אין לו תכלית: