1
זה הדעת ההמוני, פי' והוא שיביא השם מכאוב על האדם מבלתי שיקדם לו חטא:
2
מה שהוא קיים זה הקיום, רוצה בזה שלא יהיה נסת לפתוי שום אדם מהיותו נעתק מאמונת התורה השלימה:
3
אשר לא יביטו עמו לעשות מופת, רוצה בו שאין להשגיח על אות ומופת שיעשה שום נביא לבטל שום מצוה מן התורה אם לא יהיה זה להוראת שעה לסייג ולגדר:
4
ואמר המלאך כי עתה ידעתי כי ירא אלהים, אחר שהרב הורנו שידיעת השם לא תכריח אחד מחלקי האפשר, כמו שעשה הפי' שזכר, כן היה יכול לפרש עתה ידעתי אחר שיצא אותו האפשר לפועל והיה קודם באפשרות עשותו או בלתי עשותו, יתכן לומר בו עתה ידעתי אע"פ שהיה יודע השם קודם אותו האפשר אשר יצא לפועל: