וסבותם רבות וידועות והם ג"כ ממנו. לא הבנתי מה רצה באמרו והם ג"כ ממנו, שיש הפרש רב בין רעות זה המין ורעות המין הראשון, שרעות המין הראשון הוא מהכרח החומר ואינו מבחירתנו והיה לו לומר והם ממנו, כלומר מאתנו וכן הוא העתקת יהודה חרי"זי אמר והם מאתנו, ואולי הוא בעבור שמדות הנפש נמשכות אחר מזג הגוף והרעות הבאות לזולתנו מאתנו כאלו הם ממוצעות בין הטבע והבחירה, ומזה הצד הם דומות למין הראשון, ר"ל מצד הטבע, ואם אין לנו כוונה בו במין הראשון ויש לנו כוונה במין שני מכל מקום הם נמשכים אחר המזג שהוא החומר, ומתוך כך אמר והוא ג"כ ממנו כלומר מצד חמרנו כמו המין הראשון שהוא מהכרח החומר לבד:
או בהפסד סדר, הרצון בזה שיאכל מאכלים מתחלפים ויקדים המאוחר ויאחר המוקדם. או בהפסד איכות מזונות שהם חמים בטבעם או קרים יותר מן הראוי:
ולפי שתי אלו הבחינות, הרצון בזה הראשונה אשר הוא הענין היותר צריך לב"ח נמצא יותר בחנם, והשני פרסום ישרו והשתוותו בין אישי ב"ח: