ענין איום מחריד יחובר לנביא בעת היקיצה, כמו שהתבאר בדניאל באמרו ואראה המראה הגדול הזה, לחסרון דעתי אתמה על הר"ם איך הביא ראיה מדניאל שיגיע לנביאים במראה הנבואה איום מחריד אחר שדעת הרב הוא שדניאל לא היה נביא ולא הגיע למדרגת הנביאים, ואולי לו לבדו אחר שלא היה במדרגתם אבל היה מכת דוד ושלמה הגיע לו אותה הטרדה והרעדה, ואין ראיה מן הפסוק שאמר ותרדמה נפלה על אברם, שהיתה סבת התרדמה וחשכה נופלת עליו לרוב הדאגה הגיע לו במה שיעד לו מגלות זרעו והיותם עבדים בארץ לא להם זמן רב, ועוד מן הפלא איך יחשוב הר"ם שדניאל במדרגת דוד ושלמה ובספרו אומר במה שהשיג מאותם העתידות היו כחזון, כמו שאמר חזון נראה אלי ואמר ואראה בחזון, וכן קורא הספר נבואת ישעיהו חזון, אמר חזון ישעיהו בן אמוץ, אמר עוד ואשא עיני ואראה והנה איש אחד לבוש הבדים ומתניו חגורים בכתם אופז וגויתו כתרשיש ופניו כמראה הברק ופניו כלפידי אש וזרועותיו ומרגלותיו כעין נחושת קלל וקול דבריו כקול המון. ויש לומר שמתוך שראה במראה ההיא זאת הצורה הנכבדת המאיימת והמחרידה אמר ונהפכו צירי עלי והודי נהפך עלי למשחית, ולא מצאנו כן בשאר הנביאים שתבא להם הנבואה וכיוצא באלו הדברים המאיימים והמחרידים, וקרא זאת ההגדה מראה והיתה ביום, ואם אמר נרדם ופני ארצה הגיע לו זה מצד אותה ההשגה המאיימת, אחר אמר שהתחזק כשחזקו המלאך ואמר והאנשים אשר היו עמי לא ראו את המראה אבל חרדה גדולה נפלה עליהם ויברחו בהחבא ובשלשה מקומות קראהו מראה ולא קראהו חלום כי ביום היה ואשר עמו ברחו בסבת הטרדה ואחר שהגיד לו עתידות בכל מה שיקרה לעמו באחרית הימים, ועם ספורו שהמלאך היה מדבר עמו והגיד שהיה במראה אשר היא צורה אחת ממראות הנבואה כמו שאמר הרב איך מנאהו מכת דוד ושלמה, ואם יש לומר הדין עם הרב שלא למנותו במדרגת ישעיה ואם דבר לו המלאך והגיד לו עתידות במראה אחר שלא הגיע עניניו להיות שליח מצווה מאת המלאך או מאת השם להודיע לישראל דברי העתידות, מ"מ אין לו למנותו מכת דוד ושלמה אחר שקרא נבואתו חזון ושהמלאך דבר עמו במראה מה שלא נאמר זה בדוד ושלמה: