הנודעים בפרקי רבי אליעזר, הרצון בזה שהמה נקראים פרקי רבי אליעזר:
ואי זה דבר הגיע מזה המענה, הרצון בזה שראוי שיושם בתשובת זה המענה שאמר לו מאור לבושו, וצריך שיאמר לו ואור לבושו מהיכן נברא:
ג"כ מורה בקדמות העולם, פירוש אחר שאור לבושו וכסא הכבוד בלתי נבראים א"כ הם קדמונים:
והוא מאמר יסבול הפירוש מאד, רוצה בו שהוא נברא, כי נראה מזה שהשמים נקראים כסא להוראתם על גדולת עצמו, ויש לפרש פירוש אחר שהוא בלתי נברא והוא תאר לו ית', והרצון בזה גדולתו ועצמותו, ואמר בשמים הכין כסאו כלומר הם מורים על כסאו שהוא תואר גדולתו ועצמותו, ולזה אמר אתה ה' לעולם תשב כסאך לדור ודור שנתן הנצחות לכסא שתאר הכסא כנצחות כמו שתואר עצמו:
וזה ביאר שהלוכן ההוא שתחת הכסא הוא חומר הארץ כמו שביארתי במעשה לבנת הספיר כו':
לא תקל בביאור חכמי ישראל, הרצון בזה לא יהיה בלתי נחשב בעיניך אותו הבאור שעשה ר' אליעזר שהוא מגדולי חכמי ישראל:
ודע זה, הרצון בזה כי מצד החלוף אשר בשני חמרים לא יאמר חומר אלא בשתוף הוא סבת התחלפם בקיום ובעמידה, שהחומר האחד שהוא השמים אישיהם עומדים והצורות קיימות בנושאיהם בלתי משתנות, והחומר הזה השפל בסבת פחיתותו ומעוט ערכו ואישיהם משתנים והם הויום ונפסדים: